U nás v Trigone je ekológia jedným zo zásadných princípov nášho fungovania. Je podstatnou súčasťou našich každodenných aktivít. Snažíme sa byť ohľaduplní k životnému prostrediu a pomáhať ľudom. Vždy a všade, kde je to možné. Nevyžaduje si to žiadne špeciálne prípravy ani náročné postupy. Stačí si len uvedomovať svoje fungovanie v širších súvislostiach, vnímať dopad svojich skutkov na svoje okolie a v dôsledku toho vedome zmeniť prístup. K práci, aj k životu.
Spôsobov, ako byť viac ekologickí, je neúrekom. A nikdy nie je neskoro začať.
My v Trigone už takmer dva roky minimalizujeme spotrebu papiera a vystavujeme len elektronické faktúry.
Sú plnohodnotným účtovným dokladom, ak sú zabezpečené elektronickým podpisom. Podobne to funguje aj v prípade elektronických zmlúv, na ktoré aktuálne prechádzame. A pracujeme aj na elektronizácii našich vizitiek. Odpad separujeme už roky úplne samozrejme a automaticky. Čiastočný home-office bol pre nás prirodzený aj pred pandémiou, čím sme dlhodobo prispievali k znižovaniu prevádzkových nákladov našej firmy a omnoho menej zaťažovali životné prostredie.
Na čo sme však obzvlášť hrdí je fakt, že v Trigone už niekoľko rokov používame repasovanú IT techniku. Pracujeme s počítačmi a notebookmi, ktoré niekto vyradil, alebo ich prestal používať. A to aj napriek tomu, že sú stále funkčné. Spolupracujeme so spoločnosťou Zebra Computers, ktorá sa repasovaniu IT zariadení venuje. Kupujeme od nich renovované a opravené počítače, a buď ich sami používame, alebo ich darujeme. A tým šetríme prírodu aj svoje financie.
S pozíciou účtovníčky máme bohaté skúsenosti. Vieme kedy a kde hľadať. Aj to koho a ako osloviť. V tomto prípade sme zvolili oslovenie formou kvalitne pripraveného inzerátu a naviac priame oslovenia potenciálnych kandidátov. Pracovali sme s počtom 23 kandidátov, z toho 18 bolo oslovených za účelom dohodnutia pracovného pohovoru s jedným z našich konzultantov. Klientovi sme predstavili 3 kandidátky, ktoré podľa nášho názoru najviac zodpovedali požiadavkám pracovnej pozície aj samotného klienta. Zo spomínaných 3 kandidátok na pracovnú pozíciu účtovníčka si hneď po prvých kolách pohovorov konateľ spoločnosti vybral novú zamestnankyňu. Pozícia účtovníčky bola úspešne obsadená s termínom nástupu našej kandidátky k 3.6.2019.
V dôsledku tejto spolupráce a v snahe neustále pomáhať, sme sa aj v kontexte súčasných udalostí rozhodli, že okrem poskytovania pomoci prichádzajúcim ukrajinským rodinám určite neprestaneme pomáhať aj tým našim. A tak sa v nás zrodila spoločná myšlienka vytvoriť výzvu pre firmy, jednotlivcov a našich obchodných partnerov, aby nám priniesli svoje nepoužívané, ale funkčné notebooky a počítače. Bezplatne ich v Zebre repasujeme a darujeme až 70-tim znevýhodneným rodinám. Mnohé si žiaľ častokrát nemôžu dovoliť zaobstarať pre svoje deti ani bežné školské pomôcky. Výzva je zverejnená na stránke https://www.zebracomp.sk/ aj s podrobnými informáciami, ako postupovať. Budeme veľmi radi, ak sa do nej zapojíte a spolu s nami pomôžete tým, ktorí to naozaj potrebujú.
A len tak mimochodom, dámy v našej spoločnosti bez problémov nakupujú oblečenie v „sekáčoch“. Pretože nosiť nosené je nielen ohľaduplné k životnému prostrediu, ale aj veľmi úsporné, praktické a originálne. Na rozdiel od iných obchodov tam totiž nikdy nenájdete dva rovnaké kúsky 🙂.